Hoe kan ik een bestelling retourneren of ruilen?

  1. Meld je retour aan via het retourenportaal en stuur het artikel binnen 30 dagen aan ons retour.
  2. Printerloos retourneren? Laat bij het servicepunt de barcode of QR code scannen. Op het servicepunt zal het pakket van een retourlabel worden voorzien.
  3. Zelf retourlabel printen? Print het retourlabel uit en plak dit op het pakket.
  4. Lever het pakket in bij een servicepunt.

Het product moet ongebruikt zijn en voorzien van de originele labels en/of maatstickers.

Veelgestelde vragen

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen, mits het product onbeschadigd, zonder gebruikssporen en voorzien van originele labels en/of maatstickers is. Deze termijn begint vanaf het moment dat je het product hebt ontvangen.

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag van ons terug, inclusief de (eventuele) verzendkosten die je bij je originele bestelling hebt betaald. Stuur je een deel van je bestelling retour en komt het totaalbedrag daarmee onder de € 80,00 dan mogen wij het verschil in verzendkosten aan je doorberekenen.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins aangeeft.

N.B.: speciaal op maat gemaakte artikelen kun je niet retourneren.

Kan ik een bestelling omruilen?

Heb je iets gekocht bij Texelana en wil je het ruilen? Dit is bij Texelana geen probleem, op voorwaarde dat model en prijs gelijk zijn. Geef via het retourenportaal aan welke maat je wenst te ontvangen en Texelana stuurt je de nieuwe maat toe (uiteraard indien voorradig).

Waar moet een te ruilen/retourneren product aan voldoen?

Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Je mag het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product te beoordelen.
Het uitgangspunt hierbij is dat je als consument het product slechts mag passen en inspecteren zoals je dat in een winkel zou mogen doen.

Waardevermindering
Je bent als klant aansprakelijk voor de waardevermindering van de artikelen die het gevolg is van het gebruik van de artikelen, dat verder gaat dan nodig is om te kijken of het product naar wens is.

Het product moet ongebruikt zijn en voorzien van de originele labels en/of maatstickers. Dat betekent dat je pantoffels en/of kleding wel mag passen, maar niet daadwerkelijk mag dragen. Ook dekbedden/onderdekens/hoofdkussens mogen niet beslapen zijn. Let op bij het passen van pantoffels: je dient deze op een zacht oppervlak (bijv. vloerbedekking) te passen, zodat de zolen schoon en vrij van gebruikssporen blijven. Bij de lanoline producten dient de verzegeling nog intact te zijn.

Wij willen graag dat je er alles aan doet om het product netjes terug te sturen in de verpakking waarin je het van ons hebt ontvangen, voorzien van de originele labels en/of maatstickers en eventueel de originele merkdoos. Alleen op deze manier behoudt het product zijn volledige waarde en kunnen wij het opnieuw verkopen.

N.B.Uit hygiënisch oogpunt zijn onze cosmeticaproducten verzegeld. Retourneren is alleen mogelijk als de verzegeling nog intact is. Geopende artikelen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.

Ik heb geen retouretiket ontvangen

Texelana stuurt geen retouretiket mee. Je kunt je retour aanmelden via het retourenportaal.

Wie betaalt de retourkosten?

Retourkosten (kosten die je maakt om een artikel naar ons terug te sturen) zijn voor jouw rekening, tenzij een artikel door ons toedoen niet voldoet (beschadigd/anders geleverd dan besteld). In dat geval ontvang je van ons een retourlabel en nemen wij de kosten voor onze rekening. 

Bij een omruiling versturen wij het nieuwe artikel zonder nieuwe verzendkosten naar je toe.

Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?

Wij streven ernaar om de betaling binnen 5 werkdagen te crediteren. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.

Wat is de status van mijn retour?

In onze retourenportaal kun je de status van je retourzending volgen. Vul via het retourformulier je ordernummer en emailadres in (net zoals je je retour hebt aangemeld) en klik op "Hervatten".
Zodra de status van je retourzending wijzigt, ontvang je hiervan een melding via email. Je kunt vanuit deze mail dan ook weer doorklikken naar de retourenportaal om de status te bekijken.

Kan ik mijn bestelling ook in de Texelana winkel retourneren?

Ja dat kan. Je kunt je bestelling binnen 30 dagen bij een van onze winkels terugbrengen, hiermee bespaar je retourkosten. We zullen je retour verwerken bij onze administratie, dit kan enkele dagen in beslag nemen. 

Hoe vind ik een pakket punt in de buurt?

Je kunt pakketpunten vinden op de website van de pakketverzender door je adres in te vullen en te zoeken naar het dichtstbijzijnde service punt.

PostNL pakket punt zoeken

DHL pakket punt zoeken

DPD pakket punt zoeken